Julpyssel

Efter köksrenoveringen stod vi med ett nytt snyggt kök men också en himla massa kartonger å diverse emballage.
Jag tog tillvara på mycket av detta material för framtida pysselprojekt.
Bland annat tunna träskivor som passade ypperligt för dagens julpyssel.

Granar i en lite mer modern tappning:


Vik ett papper på mitten, rita upp en del av en gran, klipp ut ditt mönster och veckla ut pappret.


Använd dina pappersgranar som mallar å rita upp granarna på materialet du senare ska såga/skära/klippa ur granarna ur.
Det kan va mdf, kartong, styvare papper eller som jag använt mig av tunn tunn träskiva.


Träskivan va så tunn å lättarbetat så jag kunde använda en vanlig sax å mattkniv för å skära ur mina granar.
Gör sedan ett snitt i båda delarna från top till mitten och på den andra från botten till mitten.
Därefter sätter du ihop de båda delarna till en toppmodern gran.



Kommentera här: