Ett minne för livet

Barnens lilla kusin 6 månader gamla Lydia är på besök.
Så jag passade på att göra det gulligaste pyssel jag vet- Ett fotavtryck i gips- ett minne för livet.

Jag använde mig av vanlig trolldeg: 

2dl vatten
4dl mjöl
2dl salt

Plattade ut degen något i en vanlig matlåda och tryckte varsamt ned lilla foten i degen. (Se till att trycka ned tårna lite extra)...




...Sedan häller  jag gips i avtrycket....

...När gipset stelnat...


...Lyfte jag upp hela deg klumpen ur lådan å lossade försiktigt fotavtrycket i gips från degen.....



....Det överflödiga gipset karvar jag försiktigt bort med en kniv.....



Leahs & Noahs fotavtryck målade jag å ramade in i Ikeas ram "Ribba"...




Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack för ett bra tips!

Svar: Kul att kunna inspirera 😊🌸
Nadine

Kommentera här: