DIY Betongljusstakar med text

Nu känns det verkligen som om att hösten är här och iomed det har jag släppt fokus från trädgården och istället kikat på vad man kan fixa å trixa med inomhus.
Först ut blev det till å gjuta ljusstakar med text, fin fint till det stundande höstmyset.

För att få text på ljusstakarna klippte jag ut bokstäver ur Foamsheet även kallat skumgummi ark.

Bokstäverna limmar jag fast på en rektangulär Foamsheetbit då jag tycker det blir snyggt med en "ram" runt texten.
Tänk på att texten ska vara spegelvänd.

Därefter limmar jag fast Foamsheetbiten med bokstäverna på insidan av plastformen( jag använder mig här av plastlådor till skruvar)

Sen är det bara att fylla formen med betong MEN glöm för Guds skull inte att olja in formen med olja( typ matolja) innan.

Till sist trycker jag ned en kopplingsdel i koppar(fynd från verkstan, man tager vad man haver;) i betongen.

Efter ca 48h tar jag ut ljusstaken ur formen & slipar bort ojämnheter försiktigt med en rasp.

Woala! Mina egendesignade ljusstakar.

Jag valde att ha just "Maj" & "Juni" som text då det är barnens födelsemånader.

Kommentera här: