DIY tomte av granris

đŸŽ…đŸœ
NÀsta vecka ska vi ha glöggfest för pensionÀrerna pÄ jobbet och dÄ ska jag hÄlla i pysselstunden.
Va tvungen att göra ett pysseltest hemma innan jag ska inta scenen pĂ„ torsdag😉

How to do:

1.Stomme=HönsnÀt ihop snurrad till konform.

2.TÀck hönsnÀtet med granris, vira stÄltrÄd runt pÄ granriset.

3. SÀtt tomteluvan pÄ plats, nÀsan i form av en julgranskula trycks enkelt pÄ plats med lite stÄltrÄd format som en krok pÄ Ànden som trycks in i granriset.
Vill du ha en fluffig Ä vÀlgödd tomte sticker du bara in lite granris pÄ de stÀllena du vill fluffa till.

4. Min torkade Ljung som stod pÄ trappan blev till tomteskÀgg.
För att fÀsta ljungen i granriset formade jag stÄltrÄdsbitar till avlÄnga U och stack in dem i granriset med ljungen mellan stÄltrÄd och granris.

Kommentarer:

1 Carina:

skriven

SÄ underbart söt tomten Àr! Tack för tipset....

Svar: Tack snÀlla.:)
Nadine

2 Jag Àr inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

sÄ fin

Svar: Tack snÀlla
Nadine

Kommentera hÀr: