Hemmagjord skoltavelfärg

I freaking Did it!
Det kändes för bra för å vara sant men jag lyckades faktiskt att röra ihop en egen skoltavelfärg!!!!!
Receptkällan är från pysseldrottningen Martha Stewart.
Receptet hittade jag bara på engelska så det klurades en hel del innan jag luskat ut vad "unsanded tile grout" va.
Fick ringa upp alla mina livlinor😬

Noahs rum blev först ut att testa på- en stor vägg blev målad med "Antkblå" väggfärg från Rusta blandat med vit kakelfogs pulver.
För varje 2,5dl färg blandade jag i 2matskedar kakelfogspulver.

Jag blandade direkt i 2,5liters färgburken- alltså ca 20matskedar kakelfog funkade bra då.

Färgen tjocknar av kakelfogspulver så måla snabbt.
Jag målade från ett hörn till ett annat för att direkt börja från början när jag nått sista hörnet.







Kommentera här: