Betongduk med 76cm i diametern

Idag drog jag bort en stor virkad duk med 76cm i diametern från betongen som bränt ca 48h.
Dukarna går oftast att återanvända till fler gjutningar, det gäller bara att pricka in rätt tid för att dra bort duken.
Betongen bör inte vara snus torr.

Det gick åt hela 1 1/5 säck finbetong för denna vackra betongduk.

När jag gjuter något såhär stort använder jag mig av hönsnät som jag lägger mellan de olika lagren betong för att ge den kolossala betongduken mer stadga.

För att göra en betongduk lägger du helt enkelt en virkad duk på en plan yta och lägger därefter på betongen på duken.






Duken klarade även denna gjutning så snart blir det fler betongdukar.

Kommentarer:

1 Fyrtiotaggare.com:

skriven

Otroligt häftigt!!!

Svar: Tack, ja bara äääälskar mönstren :)
Nadine

2 Anonym:

skriven

Så jäkla coolt👍👍😜

Svar: Tack😊🤘🏼🌸
Nadine

Kommentera här: