DIY stor bordsskiva i betong

Häromdan gav min svägerska mig flera virkade dukar att gjuta med som hennes mamma & mormor haft en gång i tiden.
Jag blev så glad å ville överraska henne med å gjuta en stor bordsskiva av en utav dukarna.

Med en diameter på ca 75cm kommer betongduken /skivan till svägerskan passa perfekt till hennes gamla cafebord som behövde piffas upp lite.

Som vanligt så lägger jag den virkade duken på bordet för att sedan hälla betong på duken och armera med hönsnät.

Jag föredrar att använda dukar som är blomformade 🌸 då jag tycker att det är lättare att få till en snygg form på dem.
Då denna duken va mer spetsig i kanterna hällde jag betongen med avsikt utanför duken så att bordsskivan kommer att bli mer rund .
Ojämnheterna slipar jag bort med en vanlig rasp.

Kommentera här: