Äppelpajs strips

Idag testade jag ett smarrigt recept jag ramlade över för nån vecka sedan.
Jag älskar att baka men har myyyycket kvar att lära.
Pinsamt nog så hade jag ingen aning om att det fanns färdig smördeg på Konsum- sååå smidigt! Speciellt för en småbarnsmorsa som inte alltid har tillräckligt med tid.

Recept till röran:
1 fin rivet äppel
4msk äppelmos
4msk socker
1,5tsk kanel
Rör ihop!

•Rulla ut degen.
•Lägg upp smeten på halva sidan av degen.
•Lägg över den andra sidan över äppel röran.
•Använd en gaffel för att trycka ihop sidorna på knytet.
•Pensla knytet med 1 ägg.
•Strö kanel och socker över den penslade degen.
•Skär upp knytet i 2cm grova stänger.
•In i ugnen 180• ca 15min tills du får en frasig yta.
•Serveras med en skål vaniljsås, kolasås att doppa i.





Kommentera här: