Design i trädgården

Jag har länge velat göra någon slags installation vid en stor sten vi har på bakgården.
Betongdukarna är de finaste Betongalster jag vet(just nu😉) så häromdan när jag gjöt en betongduk gjöt jag fast armeringstänger som jag sen kunde sticka ned i jorden bredvid stenen.
Fler betongdukar på armeringsstång ska dit och stenar ska läggas på marken vid den stora stenen.
För att mjuka upp bland alla hårda stentyper tänker jag plantera stenpartiväxter.

För att gjuta en betongduk på armeringsstång gjorde jag som vanligt när jag gjuter betongdukar (lägger en virkad duk på plan yta, därefter häller jag på betongen.

När ett lager betong är smetad på duken lägger jag i hönsnät och en armeringsstång för att sedan täcka allt med mer betong.
För att det ska bli mönster på båda sidor utav alstret lägger jag ytterligare en duk på toppen.

Jag älskar sånna här projekt- wish me good luck 😁

Kommentera här: