Öland Byxelkrok

Barnen & jag har spenderat fina dagar på Öland- Byxelkrok i husvagnen med min pappa & bonusmor.
Bad, glass, loppis, grille och tillomed dans i hamnen har det blivit.

En äldre herre spelade å sjöng nere i hamnen igår till Leahs stora förtjusning som älskar sång och musik.
Jag bjöd upp mina små till dans å där stod vi sedan å gungade å snurrade å skrattade till sista sångens slut.
När Leah & Noah dansade tillsammans slog mitt hjärta kullerbytta.❤️

Byxelkrok är så mysigt med dess hamn, små mysiga butiker, goda matställen, fin stenstrand å loppisar lite här o var.

Är du i "kroken" under sommaren rekommenderar jag verkligen att du tar en tur til....

•Trollskogen- Längst ut på Ölands nordöstra udde ligger Trollskogen, en gammal betespräglad barrskog.
Där kan du åka tåg genom den trolska skogen, gå promenixer bland hööööga tallar och grova ekar som pryds av vacker murgröna som klättrar längst stammarna.
Passa på att ta en promenad längst "gångbron" som slingrar sig i den vackra skogen med kossor som betar vid din sida (men se upp för tjuren😆)

• Walles- en butik där du hittar allt mellan himmel å jord.

• Lyckesand- en sandstrand i bödabukten där du kan bygga ståtliga sandslott, bada & sola.

• Byrums Raukar

• I&I en inredningsbutik i Byxelkroks hamn.
Rostig trädgårdsinredning i alla dess former.

• Loppisar- under sommaren poppar det upp loppisar över hela Öland.
Ta dig en biltur en molnig dag å fynda.

Idag fick jag å barnen nyklarna till husvagnen där vi ska spendera torsdagen själva tills sambon kommer på fredag å jojnar oss.
Wish me good luck 😁

Kommentera här: