DIY trampstenar i betong


Jag fyndade mer virkade dukar häromdan på loppis.
Hittade massa olika former denna gången så häromdan gjöts det fyrkantiga trampstenar till trädgården.


Jag lägger den virkade duken på ett inplastat bord för att sedan hälla ett tunt lager betong på duken .
Därefter lägger ja på hönsnätet för att göra betongalstret mer hållbart.
Och sedan täcker jag hönsnätet med betong.


Efter ca 48h vänder jag på betongduken och drar bort duken.



Oftast behöver betongen bränna(torka) ytterligare någon dag så det är bara till o lägga tillbaka den under plast där den sakta men säkert torkar.

Kommentarer:

1 thessf :

skriven

Hej har precis upptäckt din blogg, så fina grejer du gör!! En fråga bara vad använder du för typ av betong?? Har testat en gång och det blev verkligen inte bra.

Svar: Hejsan🌸Tack snälla 🌸 jag använder mig av finbetong, då är sandkornen betydligt mindre än jämfört med grovbetong som man inte bör gjuta med i sådana här projekt . Viktigt också att blandningen inte blir för torr. Hellre lite rinnig än torr tycker ja😊
Nadine

Kommentera här: