Gjutning pågår

Efter att jag rensat barnens katastrofstökiga!!! rum kom jag över två halvt söndriga förvaringsboxar.
Kan va den perfekta gjutformen till en ute kruka jag haft i tankarna ett tag.
Boxen är i papp alltså inte den ultimata gjutformen men jag tänkte att det va värt ett försök.

•Jag blandade ihop betong som rymde ca 1/3del av boxen.
•För att få djupet jag vill ha på krukan använder jag mig av en vanlig innekruka i plast.(tejpa över hålen på plastkrukan med silvertejp)
•Smörja in plastkrukan rejält i matolja och tryck ned den i betongen.
•Tyng ned innekrukan så att den inte trycks upp av betongen.
Denna gången använde jag mig av två tunga färgburkar.
•För att göra hela paketet stadigt och hålla färgburkarna på plats tejpar jag som på bilden nedan.
•Om ca 2 dagar är det dags att skära upp formen.

Wish me gooood luck!





Kommentera här: