Del 3. Barnkalas med Dinosaurie tema- Stora Monsterfötter

Jag kan inte få nog av dessa Monsterfötter jag knåpat ihop till Noahs Dinosaurie kalas.
När de små Monsterfötterna va gjorda kom jag på att jag hade stora konservburkar ute i garaget, så det blev två stora Monsterfötter också.
Perfekt till chipsen 👌🏼


För att göra de stora Monsterfötterna ovan behöver du:
•Kartong eller tunn träskiva
•Stor konservburk
•Lim
•Tidningar
•Färg
•Tapetlim

1.Klipp ut foten ur kartongen.
(Ställ konservburken på kartongen och rita din monsterfot- kartongen ska även täcka konservburkens undersida)


2. Limma fast konservburken på kartong-foten.
3. Rulla ihop papper/tidningspapper till små strutar.
4. Limma dessa strutar på kartongfoten.
Nu har du gjort Monsterfotens tår/klor.



5. Riv tidningen i remsor.
Jag brukar riva i tre olika storlekar å lägga i tre olika högar för att det ska bli lättare när man ska börja kladda med tapetlimmet.
6. Nu använder du dig av den gamla hederliga pysseltekniken "papier mache" där du tar en remsa tidningspapper i taget, blöter ned med tapetlim och täcker monsterfoten från topp till tå.


7. När limmet torkat grundmålar du en gång.


8. Måla med "finfärgen" (alltså den färg du valt till dina Monsterfötter)
Låt torka.
Than it is done!
Gggrrrr





Dessa Monsterfötter går att använda till mer än å bara att ha som kalasdekorationer.
Använd dem tex som inredning till barnrummet som pennställ, blomkrukor, bla bla bla bla bla ja det finns massvis andra användningsområde.

Jag tipsade barnens förskola om detta papier mache pysslet, för vad skulle du välja att göra om du va monster/dinosaurie tokig?
En gris eller en mooooonsterfoooot?




Kommentera här: