DIY kantsten i betong

Idag har vi låtit kreativiteten flöda i vår alldeles egna betongstudio(förråd😁).
På dagens agenda stod Kantstenar till rabatten.


Jag hade fått denna virkade duken men inte riktigt kommit fram till hur jag skulle använda den å så plötsligt slog det mig. Kantstenar till rabatten!
Det kommer bli ap läckert!


Jag lägger som vanligt duken på mitt inplastade bord och därefter lägger jag på ett tunt lager betong över hela duken.
Därefter trycker jag ned hönsnätet för att sedan hälla över mer betong.


Det gäller att få till rätt konsistens på betongen för att det inte ska rinna över kanterna.
När du kladdat färdigt lägger du betongen under plast för att torka.


Efter 24h vänder jag på min kantsten för att dra bort duken.
Därefter får alstret ligga under plast ca 24-48h å torka sakta.
Spruta gärna betongen med vatten under hela torktiden för att minimera risken för betongen att spricka vilket händer om betongen torkar för snabbt.



Kommentarer:

1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

så fint

Svar: Tack snälla
Nadine

Kommentera här: