DIY Kantsten till rabatten

Äntligen har jag fått ihop tre betongdukar som jag ska använda till kantsten vid mitt nya land.
Det kommer krävas åtminstone två till för att sätta vid kanterna men ja har juh hela sommaren på mig.

Framsida:

Baksida:

Tänk i framtiden, verandan är klädd ned till gräset, trappan är klädd, lavendeln i landet böljar över betongkanterna och räckena är på plats på verandan.😬


Det är synd att mycket utav betongduken hamnar under jord men det blir fint ändå.

För att göra en kantsten i betong behöver du:
•Finbetong
•Virkad duk
•Hönsnät
•Plastpåsar/plast att lägga på betongen när den ska torka sakta.
•Diskhandskar för att skydda händerna mot betongen.
•Hink & spade att blanda betongen i/med.



1.Lägg den virkade duken på ett bord/plan yta.
2. Häll på ett tunt lager betong.
3. Lägg på hönsnätet som gör betongduken tåligare.
4. Lägg på ytterligare ett lager betong.
5. Låt betongen torka under plast ca 48h. Dra därefter bort duken för att sedan låta betongen torka ytterligare någon dag under plasten.
6. För att fila bort ojämna /vassa kanter använder jag mig av en rasp som filar bort ojämnheterna.

Lycka till med era betong projekt i sommar🌸

Kommentarer:

1 Ninette:

skriven

Wow, vilken smart idé! Supersnyggt!

Svar: Tack snälla <3
Nadine

Kommentera här: