Prinsesskalas för Leah 6år

Idag fyller vår prinsessa Leah 6 år.
Dagen till ära dukade vi upp på altanen. 
Allt i rosa tema såklart.

Precis som lillebror hade på sitt kalas så ville fröken också ha en liten gottehörna på kalaset.

Jag har mycket kalasdekorationer hemma som pysslades ihop förra året men ändå saknade jag en rosa girlang.

Med ett papperssnöre och ett par fräcka servetter gjorde jag kvickt och enkelt en passande vimpel.
Det va bara att knyta fast servetterna i pappsnöret sen vatt det klatt.

Den överblivna hyllan som jag målat med skoltavelfärg är en kul detalj vid bordet. Tavlan binder samman alla dekorationer och ger en personlig touch med konstverket du valt att rita på den.

Servettringarna har Leah och jag gjort tillsammans av toarullar.
Vi klippte målade och limmade för att få till våra fina servettringar.
Ett kul och enkelt pyssel för barnen att dona med inför festligheterna.

Iår blev det inget hemmabakat utan en frost tårta från affären.
Å glad för det va Leah, för mina kladdkakor verkar hon tröttnat på, hehe.

Kalastips:
Jag hatar verkligen att stryka.
Det är nog det tråkigaste som finns att göra så idag fuskade jag lite.
En vanlig sådär småskrynklig duk i botten och sedan spetsgardiner ovanpå den.
Spetsduken är fin i sig plus att den döljer allt skrynkligt ;)

Tack å hej från prinsessorna i Småland👑

Kommentera här: