Baka läskigt läckra häxfingrar till Halloween

Det har blivit lite utav en tradition här hemma att baka "Häxfingrar" till Halloween.
Barnen älskar dem, för smaken och framförallt för hur de ser ut.

Degen jag gör kakorna av innehåller:
Mjöl,
Socker,
Vatten,
Vaniljsocker,
Smör
Ja som en mördeg helt enkelt fast plus det söta.(Säger jag som är en renodlad super nördig amatörkock/bagare som egentligen inte kan nånting om bakning å matlagning förutom att jag är en jävel på kladdkaka och mackaroner(inte ihop😆)

Under bakningen av häxfingrarna tog jag steg för steg bilder för er att se hur jag gick tillväga för å få till de läskigt läckra häxfingrarna.

1.

2.

3. Hallonsylt blir "Bloood"

4. Detaljer detaljer detaljer... gaffel avtryck

5. Detaljer detaljer detaljer...Kakao

6. Mandel blir häxnagel

7. In i ugn ca 190• 8min beroende på hur tjocka du gör

Kommentera här: