DIY Sänghimmel

Jag har fått frågan om hur jag gjorde Leahs sänghimmel. Så här får ni en liten steg för steg beskrivning + bilder.
Super enkelt å super billigt.

1.Jag fäste en gammal hederlig gardinstång i taket. Ni vet en sådan där vit gardinstång som är rundad i änderna å som man liksom klickar i i fästet.
Hängde två längder gardin (29:-/2stycken på Ikea)

2. Likadant gjorde jag ovanför andra änden av sängen.

3. Sist hängde jag ett tyg mellan de båda gardinstängerna.
Vid huvudgaveln lät jag tyget falla ned till golvet bakom gardinlängderna som jag i första steget trädde på gardinstången.
Å vid gardinstången ovanför fotändan av sängen fäste jag "taktyget" med små säkerhetsnålar.
För den med symaskin kan man juh självklart sy ihop alla tyger.... Men det hade jag inte tålamod till Hehehe

Hoppas beskrivningen va hjälpsam för er som va nyfikna å lycka till med era sänghimmels projekt 😘

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Alltså så snyggt Nadde!! 😍😍😍

Svar: Tack snälla😘
Nadine

Kommentera här: